piatok 17. augusta 2012

4.časť 1/2



Pred druhou hodinou som čakala v lavici o trochu skôr. Po prvej hodine meškania, som nemala za potrebu mať prednášku o dochádzke aj na druhej.
"Ahoj," pozdravila Bonie a sadla si do lavice vedľa mňa.
"Ahoj, mimochodom ďakujem. Na prvú hodinu som prišla o desať minút neskôr, ešte že mi ten chalan ukázal kde je učebňa inak..."  
"Aký chlapec?" Bonie mi skočila do reči a vyberala si z tašky knihu.
"Ako to mám vedieť? Som tu prvý deň," zaškerila som sa.
"Aha jasné. Aspoň mi ho skús popísať," zamrmlala a začala niečo rýchlo písať do zošita.
"Vysoký, čierne vlasy, tmavé oči, zdal sa mi ako športovec a zrejme chodí do školy na motorke," premýšľala som z našpúlenými ústami.
"Veľa ľudí tu chodí na motorke," hovorila si nahlas pre seba, no nakoniec pokrčila ramenami. Ďalej začala niečo rozprávať, no to som ju už nevnímala. Do triedy vošiel chlapec z chodby a na niečom sa smial spolu s kamarátom. Jeho smiech bol naozaj nákazlivý a nedalo mi neusmiať sa. Zastavili sa vedľa Bonie.
"Ahoj, Bonie." Pozdravil ju ten druhý chalan z úsmevom.
"Ahoj Josh," usmiala sa, "Ren," kývla mu hlavou na pozdrav. Takže Ren. Uvedomila som si, že sa ešte stále usmievam a ked si ma Ren všimol, usmial sa tiež.
"Och prepáčte, toto je Ami. Ami toto je Ren a Josh," predstavila nás. Odzdravila som ich a Josh mi kývol hlavou a Ren sa ešte stále usmieval.
"Bonie dúfam, že sa v piatok vidíme a prines aj kamošku," žmurkol na mňa a pobrali sa ďalej. Obzrela som sa dozadu, kde si Ren sadol za mňa a Josh hneď zaňho. Chcela som sa Bonie niečo opýtať, no do triedy vošiel profesor. Ťažké knihy hodil na stôl a to doslova. Nadiktoval číslo strany, ktorú si máme nalistovať.
"Pán Adams," oslovil Josha, "nechceli by ste nám ozrejmiť o čom sa chystáme čítať?"
"Ďakujem, ale ani nechcem," odpovedal a spolu s ním sa zasmialo aj pár študentov.
"Áno, veľmi vtipné. Zdá sa, že sa dobre bavíte pán Turner," oslovil tentoraz Rena, "čo tak vy? Určite dokážete preložiť nadpis textu, a budem taký dobrý, že vám za to dám aj známku." Nastalo nepríjemné ticho. Pozrela som na text dlhého článku v knihe a poľahky ho preložila.
"Je o Veľkej francúzskej revolúcií v roku 1789 k nastoleniu prvej francúzskej republiky a zmene stavovskej spoločnosti na občiansku." Odpovedala som. Učiteľ sa zamyslene na mňa pozrel.
"Veľmi dobre, vy ste tá nová študentka z Kalifornie je tak?"
"Áno," odpovedala som krátko.
"Potom slečna, čo keby ste nám prečítali aj začiatok textu?" Usmial sa, no nie príjemne, "veľmi rád vám dám prvú známku v tomto pol roku." Priznám sa, moje úmysli neboli veľmi čisté. Chcela som zapôsobiť.
"Dobre to stačí," povedal mi po prvých dvoch slohách, "čítate naozaj plynulo a bezchybne. Študovali ste vo Francúzsku?"
"Áno, bývala som tam tri roky," odvetila som bez záujmu. Nenávidím sa pred niekým vyťahovať, no neznášam keď sa nejaký učiteľ vyvyšuje na žiakoch. Francúzštinu som sa takmer nemusela ani učiť, keď sme sa odtiaľ presťahovali, no nič podobné som na iných školách nerobila. Bonie sa na mňa vyškierala a ukazovala mi palec hore. Keď spýtavo nadvihla obočie len som pokrčila ramenami. Na stole mi pristál papierik. Pozrela som na učiteľa, či to nevidel, no ten niečo zápalisto škriabal na tabuľu. Papierik som roztvorila a stálo na ňom len: "Ďakujem -R".

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára