sobota 20. októbra 2012

LYYL 8.časť


„Nič som nespravila, absolútne nič. Neušla som, no ani o jeho záchranu som sa nesnažila. Stála som na terase a nechápala. Do dnes si kladiem otázku či som ho naozaj až tak vyprovokovala alebo či bol až taký šialenec a skočil len preto, aby som na neho spomínala a trápila sa. Aby dokončil čo začal.“

„A na pohrebe si bola?“ Spýtalo sa malé dievčatko sediace vedľa ostatných poslucháčov. Usmiala sa anjelsky nežným úsmevom keď sa k nej Elizabeth otočila.

„Chcela som ísť. Všetci čo boli na večierku, aj Ema, dokonca aj Katy sa vrátila od starých rodičov. Lenže Katy mala veľké ústa a povedala pravdu, ktorú som sa nikdy nemala dozvedieť. Bola by som radšej keby si ju vezme do hrobu.

Keď som sa s ňou stretla namiesto úsmevu na perách a objatia na mňa začala kričať  'Je to všetko tvoja vina! ' Vedela som, že je to moja vina. Ale nikdy mi to nevyčítal, aspoň nie do očí. Bolo to od priateľky bodnutie do chrbta. Dve bodnutia.

'Načo som mu len nahovorila, aby sa s tebou zblížil?! Ja ako tvoja najlepšia priateľka som si priala len tvoje šťastie. A ty ho zabiješ! Len som chcela aby si sa trocha uvoľnila, ale nie aby sa z teba stalo toto! Keď mi hovoril, že aká si pribrzdená netušila som, že to len hráš! A ako vidím netušil to ani on. '

Nechápem s kadiaľ brala také slová. Akoby hovorila, že som ho sotila. Akoby ona sama nevedela, že akú mal on povahu. Zavinila som jeho smrť? Áno a som si toho plne vedomá, ale ona zo mňa spravila vraha. Vtedy som na ňu iba hľadela, chápala som ju.“

Elizabeth sa usmiala „Všetko má svoje dôvody a vždy je osoba, ktorej to pridelia. Nechcela som sa s ňou hádať. Najradšej by som jej vykričala, že keby sa nehrá na najlepšiu priateľku  tak by sa to nestalo. Ale bolo by to zbytočné, pretože by som tým nič nezmenila.

Katy zo spokojným výrazom na tvári odišla a ani sa neobzrela. Keď som sa na ňu pozerala ako odchádza všimla som si, že na mňa ľudia hľadia. Rozhodla som sa neísť na pohreb a tým sa vyhnúť všetkým odcudzujúcim očiam. To bolo to posledné čo som chcela.“.....

ospravedlňujem sa tým čo si čítajú moju poviedku, že som nepridávala časti.. ale nebol čas aj napriek tomu, že je už dopísaná.. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára