piatok 21. decembra 2012

27.časť 1/2


„Si si istý, že to tu zvládnete sami?“ stále som bola na vážkach.
„Určite. Keby sme niečo potrebovali ozveme sa a...“
„Ja hneď prídem,“ dokončila som za dedka.
„Nič nebudeme potrebovať zlatíčko. Mám len zvýšený cukor, nič na čo by sa umieralo,“ zasmiala sa stará mama.
„Babi vieš, že tvoj čierny humor sa práve teraz nehodí?“ zamračila som sa.
„Človek na staré kolená nemá inú možnosť len zostať uhundraný zo svojho veku alebo si z neho robiť vtipy. A ja si myslím, že to druhé je o moc lepšie rozhodnutie,“ usmiala sa na mňa a pohladkala po líci. „Choď už, inak prídeš neskoro do mesta a zmeškáš vlak.“
„Radi sme ťa videli a tie dva týždne čo si tu bola si nám veľmi pomohla. Po sviatkoch sa chystáme do Londýna ak bude babi dobre, tak neplač ved sa zachviľu uvidíme,“ usmial sa na mňa naopak starý otec. Opäť som posmrkávala ako malá a minula ďalší balíček vreckoviek.
„Ja... je mi to ľúto, že som vám to nepovedala, ale ešte než som vás prišla pozrieť, som sa rozhodla, že hneď po sviatkoch idem domov,“ skovala som si tvár v kapesníku.
„Domov?“ zvolal starý otec. „Tu si doma. V Anglicku!“
„Je to zložité a chýba mi mama. Som si istá, že cez sviatky opäť prídem,“ uistila som ich.
„Starký nehnevaj sa na ňu, znovu sa ti zvýši tlak. A vnučka moja, je to tvoje rozhodnutie. Boli by sme radi, keby prišla tvoja mama za tebou spolu s tvojim nevlastným otcom, ale keď si praješ ísť naspäť, je to tvoja vec,“ unavene si vzdychla. „No z tých liekov som ešte trochu oťapená, takže...“
„Áno, už idem. Veselé Vianoce,“ každého som objala a s nohami, ktoré tu chceli ostať, som nastúpila do auta. Starý Charlie ma nezabudol ešte vyprevadiť z brány a keď sa mi dom stratil z očí, snažila som nepremýšľať, nerozhodovať... len ísť a aspoň na chvíľu nemyslieť na nikoho a na nič.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára