piatok 21. decembra 2012

27.časť 2/2


V Londýne snežilo tak husto, ako pred dvoma týždňami, keď som odchádzala. Taxík odbočil na známu ulicu a o pár minút som stála pred dverami.
„Vďaka. Pekné sviatky pane,“ dala som mu prepitné.
„Ďakujem slečna, aj Vám.“

Vošla som do vyhriatej chodby a spokojne odfúkla.
„Ahoj Lia,“ so širokým úsmevom, zásterou na sebe a s nožom v ruke ma prišla privítať Kate.
„Vou načo ten nôž?“ zdvihla som obočie.
„Pečieme, toto tu mám na tých, čo neposlúchajú.“ So smiechom sme vošli do kuchyne. V zástere a neupravených vlasoch sa mi hodila k otcovi viac, ako keď som ju videla prvý krát bez najmenšej chybičky. Pripadala mi akási otvorenejšia... ľudkejšia. Otec stál pri stole a vaľkal cesto. Keď k nemu prišla Jeremyho mama, uvedomila som si, že za celé tie roky čo som si pamätala, s mamou nevyzeral ani raz tak šťastne. A ani mama s ním. Šibalsky jej dal pusu a pritom jej umazal tvár od múky. Bolo to také domácke gesto... také dôverné až som pochopila, že aj ja chcem raz tvoriť s niekým takú rovnováhu. Dopĺňať sa. Navzájom sa s niekým deliť o zážitky... momenty.

„Ahoj otec,“ hodila som tašku na zem a zaviazala si ďalšiu zásteru okolo seba.
„Ahoj miláčik,“ s valčekom pristúpil ku mne a dal mi pusu na temeno hlavy. Objal ma a od prekvapenia som takmer nezatvorila ústa. Kate na mňa žmurkla, akoby som to mala pochopiť a išla vykrajovať ďalšie kúsky medovníkov.
„Ehm.. kde je Jeremy?“ opýtala som sa keď ma pustil.
„Išiel s Lucy na ich rodinnú chatu, niekde za mestom. Ako sa má mama?“ ustarostene sa na mňa pozrel.
„Na rodinnú chatu? To akože aj s jej rodinou?“ ignorovala som jeho otázku a opäť som takmer zabudla zatvoriť ústa.
„Dalo by sa to aj tak povedať... no najskôr tam išli aj s jej rodičmi a keď tí odišli ešte tam pár dní zostali. Zajtra by sa mali vrátiť. A čo mama?“
„Ťažko uveriť tomu, že Luciin otec dokáže byť v jeho prítomnosti,“ zamumlala som. „Starká sa má dobre aj starý otec.“

Ďalej sme sa o tom nebavili a uvedomila som si, že aj ja som dnes prvý krát za celú tú dobu niečo zažila. Konečne som bola opäť s mojim otcom. Myslím tým, konečne s otcom a nie cudzím chlapom ktorý sa naňho len hral.   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára